keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 330/31.08.2009 privind strategia Consiliului Local al Municipiului Timişoara referitoare la dezvoltarea Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia

31.08.2009

Hotararea Consiliului Local 330/31.08.2009
privind strategia Consiliului Local al Municipiului Timişoara referitoare la dezvoltarea Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2009 - 19978/ 31.08.2009 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Gheorghe Ciuhandu;
Având în vedere avizul Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Adresele Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii nr. 2685/RB/14.08.2009 şi nr. 1281/EP/27.08.2009;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin.(2) din Legea nr. 215 / 2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În baza prevederilor art. 45 alin. (3) din Legea nr. 215 / 2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se respinge ca prematură propunerea de participare în procesul de fuziune a Aeroporturilor din Timişoara şi Arad şi formarea Companiei Naţionale Aeroportuare Banat, din cauza nefundamentării ei din punct de vedere economic, tehnic, financiar şi juridic cu niciun document din partea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, contraveniind tuturor strategiilor locale, judeţene şi regionale.

Art.2: Consililui Local al Municipiului Timişoara îşi manifestă disponibilitatea de participare în acţionariatul Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia.

Art.3: Se solicită Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii transmiterea următoarelor:
a) Studiul de fezabilitate sau/şi Studiul de oportunitate referitoare la crearea Companiei Naţionale Aeroportuare Banat;
b) Principiul în baza căruia se vor stabili cotele de participare a acţionariatului noii societăţi;
c) Orice alte documentaţii pe care ministerul le consideră importante cu privire la acest subiect.

Art.4: Consiliul Local al Municipiului Timişoara convoacă în termen de 15 zile o dezbatere publică referitoare la strategia de dezvoltare a Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia.

Art.5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Comunicare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.6: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Consiliului Judeţean Timiş;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
- Direcţiei Comunicare;
- Serviciului Juridic;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
SILVIU SARAFOLEAN
Contrasemneaza
P.SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA SC2009 –19978/ 31.08.2009

Bd. C.D. Loga nr. 1, Timişoara, tel/fax: +40 256 -204886, e-mail: [email protected] internet:

www.primariatm.ro

REFERAT Privind participarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara în acţionariatul

Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia În data de 27.08.2009 Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii transmitea Primăriei Municipiului Timişoara adresa nr. 1281/EP/ prin care solicita punctul de vedere al Consiliului Local Timişoara referitor la fuziunea aeroporturilor din Timişoara şi Arad şi formarea Companiei Naţionale Aeroportuare Banat. Facem următoarele precizări:

- prima adresă de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii trimisă municipalităţii timişorene datează din data de 14.08.2009. Ca urmare la această adresă, Primăria Municipiului Timişoara solicită Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (adresa SC20090-019268/24.08.2009) o copie după studiul de oportunitate şi/sau fezabilitate, întocmit de minister pentru proiectul Compania Naţională Aeroportuară Banat şi pentru fuzionarea Aeroportului Internaţional Traian Vuia şi Aeroportul Arad.

- A doua adresă a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii din 27.08.2009 solicită o hotărâre a Consiliului Local Timişoara referitoare la acest proiect, făcând referire la faptul că “până la acest moment şi-au exprimat intenţia de a participa la formarea acestei companii prin Hotărâre de Consiliu, Primăria Municipiului Arad, Consiliul Judeţean Arad şi Consiliul Judeţean Timiş” – nici CJT, nici Consiliul Local Arad nu au discutat sau aprobat o asemenea hotărâre de consiliu. Ca răspuns la această adresă, Primăria Municipiului Timişoara a solicitat din nou o copie după studiul de oportunitate şi/sau fezabilitate, întocmit de minister pentru proiectul Compania Naţională Aeroportuară Banat şi pentru fuzionarea Aeroportului Internaţional Traian Vuia şi Aeroportul Arad, în vederea supunerii acesteia atenţiei Consiliului Local Timişoara şi opiniei publice timişorene.

- Nici până în momentul de faţă, nu s-a primit de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii vreo fundamentare tehnică, economică, financiară sau legală a acestui proiect.

- Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timişoara este al doilea aeroport din ţară din punct de vedere al traficului aerian, deserveşte cea mai dezvoltată zonă din ţară, dispune de o infrastructură competentă şi are premise pentru dezvoltare, este baza unei

companii aeriene importante. Comparativ cu Aeroportul Arad situaţia se prezintă astfel (la nivelul anului 2008):

Aeroportul Timişoara Aeroportul Arad Pasageri procesaţi 890.137/pasageri/an 76.777 pasageri/an Volumul anual al mărfurilor 1.800 tone 537 tone Nr. de mişcări aeronave (decolări/aterizări) 24.515 mişcări/an 3.383 mişcări/an Suprafaţa aerogară 5.000 mp 300 mp - În 2006, prin HG 574/2006 a fost aprobată prima etapă a strategiei de vânzare a S.N.

Aeroportul Internaţional Timişoara – Traian Vuia S.A., prin care Ministerul Transporturilor este mandatat să coordoneze derularea şi încheierea de oferte publice secundare de vânzare a unui pachet de acţiuni reprezentând 5% din capitalul social al Aeroportului din Timişoara. În vederea aplicării şi monitorizării derulării primei etape a strategiei de privatizare s-au constituit comisii de pregătire a procersului de privatizare şi a demarat elaborarea studiului de analiză financiar economică. Până în prezent, Aeroportul Internaţional Timişoara – Traian Vuia a cheltuit 290.000 lei pentru plata comisiilor şi elaborarea studiului. Astfel, planul de fuziune cu aeroportul din Arad, intră în contradicţie cu prevederile legislative privind privatizarea Aeroportului Internaţional Timişoara – Traian Vuia, plan de privatizare adoptat de Guvernul României prin HG 574/2006.

- Proiectul de fuziune al celor două aeroporturi încalcă în mod flagrant prevederile Legii nr. 21/1996 privind concurenţa, care la art. 1 dispune că “prezenta lege are drept scop protecţia, menţinerea şi stimularea concurenţei şi a unui mediu concurenţial normal, în vederea promovării intereselor consumatorilor”. Înfiinţarea unei societăţi comune prin fuziunea celor două aeroporturi va avea ca efect “uciderea” concurenţei, prin limitarea libertăţii comerţului şi a autonomiei agenţilor economici, ce se exercită cu respectarea reglementărilor legale (art. 9, alin. 1, lit. A din Legea nr. 21/1996 privind concurenţa).

- Niciuna din strategiile locale, judeţene şi regionale la care suntem semnatari nu prevede un asemenea proiect ca bază de dezvoltare a Aeroportului din Timişoara. Astfel, Strategia de Dezvoltare Regională Vest 2007-2013, la Capitolul Axa Strategică I. Infrastructura de Transport şi Energie, punctul I.3 Infrastructura de transport aerian prevede:

” I.3.1.1. Modernizarea şi transformarea aeroportului internaţional Traian Vuia din Timişoara într-un centru intermodal şi economic al Regiunii Vest şi I3.1.2 Dezvoltarea şi extinderea infrastructurii de transport a aeroportului internaţional Traian Vuia din Timişoara astfel încât acesta să deservească întreaga populaţie a euroregiunii DCMT“. Aeroportul din Arad nici măcar nu e menţionat. În Strategia de Dezvoltare a Judeţului Timiş 2009 - 2015, adoptată de CJT în mai 2009, la Capitolul 4, Axa 1 Transport, DI 1.4 Transportul Aerian se prevede: ” Sprijinirea dezvoltării infrastructurii aeroportuare de la SN Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timişoara“. În Conceptul strategic de dezvoltare a zonei Timişoara 2000-2010, Capitolul Dezvoltarea zonei Timişoara ca pol economic regional competitiv, se prevede dezvoltarea Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia. Aşadar, în nicio strategie de dezvoltare locală, judeţeană şi regională nu e prevăzută măsura fuziunii celor două aeroporturi şi crearea Companiei Naţionale Aeroportuare Banat.

Având în vedere cele de mai sus, propunem: 1. Participarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara în acţionariatul

Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia; 2. Respingerea ca prematură a propunerii de fuziune a aeroporturilor din Timişoara şi

Arad şi formarea Companiei Naţionale Aeroportuare Banat, din cauza nefundamentării ei din punct de vedere economic, tehnic, financiar şi juridic cu niciun document din partea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, contraveniind tuturor strategiilor locale, judeţene şi regionale.

Primar, GHEORGHE CIUHANDU

Viceprimar Viceprimar ADRIAN ORZA SORIN GRINDEANU

Avizat juridic Jr. Sorin Chira